مهدی قربانی متولد سال ۱۳۳۸ اصفهان است.

او در مورد فعالیت های هنریش می گوید: از کودکی به نقاشی علاقه فراوان داشتم، اما پدرم با رفتن من به هنرستان مخالف بود و می گفت: «هنر به درد تو نمی خورد». در دوران متوسطه نظام قدیم در مسابقات نقاشی ناحیه و استان در سال های متوالی مقام اول را کسب می کردم، بالاخره هفت سال بعد از گرفتن دیپلم با شرکت در کنکور سراسری با رتبه سی و سوم هنر در رشته نقاشی پذیرفته شدم و به آرزوی دیرین نایل گردیدم. سپس برای کارشناسی ارشد نقاشی ادامه تحصیل دادم و در حال حاضر به آموزش هنر در دبیرستان ها اشتغال دارم. اینک با کسب موفقیت های هنری، پدرم به من و به هنر من افتخار می کند.

بعد از انقلاب با کار در نهادهای انقلابی فعالیت خود را در ضمینه نقاشی آغاز کردم، بیشتر تصاویر بزرگ که در میدان های شهر اصفهان و شهرهایی از استان خوزستان، یزد و کرمانشاه دیده می شود از کارهای اینجانب است.

مهدی قربانی در مسابقات فجر مقام های اول و دوم را کسب کرده ضمنا در ضمینه دکور و پس زمینه کنسرت موسیقی در جشنواره های تئاتر و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز فعالیت داشته است. همچنین ماکت توپوگرافی اداره کل راه و ترابری استان، ماکت مجموعه باغ غدیر و ماکت اداره کل محیط زیست استان اصفهان از کارهای اوست.

قربانی در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و نیز در نمایشگاه های کشورهای خلیج فارس در سال ۷۶ شرکت داشته است، همچنین:

نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۶۵ در هتل عباسی
نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۶۹ در هتل کوثر
نمایشگاه گروهی در سال ۱۳۷۳ در بیت معظم رهبری
نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۷۳ در خانه سوره
نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۷۶ در نگارخانه کوثر
نمایشگاه انفرادی در سال ۱۳۸۰ در نگارخانه کوثر

 

keyboard_arrow_up